9 mars "top gun" og Rebuilding Together Oakland

Jim har invitert meg med til å
delta på et planleggingsmøte i Rebuilding Together Oakland.
En 0 profitt organisasjon på 4 personer, som planlegger
ulike oppussingsprosjekter.
Det kan være privathjem til folk som ikke er like heldig som oss,
det kan være skoler, kirker og lekeplasser.


Vi ankommer Oakland,
og sammenkomsten starter ikke før halv 6.
Vi har god tid
til å dra på sightseeing.

Kreative valg av farge på hus.
Og i et av husene var det plutselig
en brannstasjon.


Vi kjører ned mot havnen,
og dette er første tegn på
militær tilstedeværelse.

USS Hornet Museum.


Store båter,
denne er det jagerflyene landet på.
Som Jim så godt forklarte det;
om man tenker seg at dette er kongen i et sjakkspill,
er alle de andre båtene i flåten
der for å beskytte kongen.

Min første tanke er; Top Gun
Min andre tanke er ; Tom Cruise i Top Gun....sukk...

Oops tilbake til Oakland.
Disse skipene er opertative i dag.

Dette flyet er forhåpenligvis ikke det,
men endel av museumet.

Da vi var der utenfor arbeidstid,
kunne vi dessverre ikke gå ombord.


Over fjorden ligger San Francisco
Golden Gate Bridge fra sjøsiden.



Etter å ha ruslet rundt i det maritime miljøet,
med fantastisk sjøluft..
Det er et flott bygg hvor sammenkomsten skal holdes.
Masse god mat og drikke.
Alt dette sponses av ett eller annet firma
som støtter organisasjonen.
Hver grupper, stort sett ulike firmaer, har sitt prosjekt.
Og jeg som trodde alle skulle jobbe på samme prosjektet,
men neida, her er det mange som får hjelp av denne
organisasjonen.

Og her er Skanska sitt prosjekt.
Childrens Fairyland i Oakland.
Selve arbeidet skal dessverre være lørdagen
etter at jeg har dratt (drar på mandagen)
ellers så hadde jeg kunne deltatt på selve dagen.
Det hadde vært en kjempeartig opplevelse å fått med seg,
men man kan kanskje ikke få med seg riktig alt.
Jim, som er kaptein på Skanskalaget,  vil gjennomføre
mye planlegging og tilrettelegging i min siste arbeidsuke,
og det skal jeg få være med på.
Gleder meg til det.

Er tilbake i San Jose halv 10 om kvelden.
Tar tidlig kveld,  stor dag i morgen også.
Skal for første gang på hockeykamp,
og skal heie på laget Sharks fra San Jose.
De ligger på 3djeplass på tabellen, og skal møte de som leder.
Blir nok en tøff kamp....
Ifølge Greg må jeg belage meg på å dele opplevelsen
med ca 17.000 andre mennesker.
Tror nok ikke stemmen min vil høres like godt
her som på Mørkvedlia , nei..

Go Sharks.

4 kommentarer:

  1. Hege: Kos dæ på kamp. Hvis du legg inn en oredentlig "Sissel ropert" så hør de dæ nok godt. Go Sharks!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Sett nu jammen her på nett og følg med ishockey på nattmorran førr første gång. Man e nu bra rar :-)

    SvarSlett
  3. Du fåroppleve mere enn alle jeg kjenner. Gler nu meg ned deg.Stor klem

    SvarSlett
  4. Hege; æ gjor mett ytterste, og de som hørt mæ, trur æ ikkje skjønnt ka æ gaula uansett...
    Finn; Bra, va ju en veldig speinnanes kamp.
    Mamma; Neida, det trur æ nok ikkje, men det e minna førr livet som skapes, arti arti....

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.