12 - 13 mars helg....Winchester Mystery house

Lørdag !

Sånn veldig sydenbilde.
Og der ser man døra mi,
nr 4 fra venstre.
Er bare 2 rom der,
 resten tilhører kjøkkenet.

Ok da, da tar jeg heller turen opp til Tattooveringssjappa,
er ikke helt fornøyd med krystallen til Mannen fra havet.
Men nabobilen har dette skiltet,
og da vet jeg at jeg har kommet rett,
til Guru Tattoo.
Var bare litt oppretting, og nå er jeg fornøyd.
Det gledet meg at hun fremdeles kunne de
norske glosene vi hadde lært henne sistgang,
selv om jeg egentlig håper hun ikke må bruke dem noengang.


Vi stiller klokka 1 time fram, men det skaper ingen problemer.
Er tidlig oppe, og får sett og snakket med mamma i Bø,
Hurra for Skype !

Så er det en tur på 24 fitness super sport,
U-jam,  min nye favoritt time,  Zumba i turbotempo nesten,
med litt aerobic trinn også, skikkelig svettetime..
Instruktøren kom flere gangser å stilte seg ved siden av meg i timen,
hmmm,mulig hun skulle passe på at jeg ikke
slo på brannalarmen igjen ....


Etter en kjapp dusj, 
står et besøk på Winchester Mystery house på
mitt program.


I dette huset bodde Sarah L Pardee, som var gift med
William Wirt Winchester.
William eide Winchsterriflefabrikken, og var en rik mann.
Etter hans død, ble Sarah fortalt av en synsk menneske
at hun måtte dra til California og bygge et hus uten stopp,
da alle som var drept med en Winchesterrifle ville hjemsøke henne.
Hun så gjorde.
Husbygging pågikk 24 timer i døgnet, 7 dager i uken,
i 38 år (1922),
til Sarah dør.
Da hadde Sarah bygd og renovert over 600 rom, da noen av rommene
ble renovert flere ganger.
Huset har 160 rom, men 2000 dører,
men ikke alle dørene gikk noe sted.
Huset har 10.000 vinduer, 47 peiser (men bare 17 piper)
13 bad, 6 kjøkken og 1 dusj !
Dessverre (og selvfølgelig) var det ikke lov å ta bilder inne.

Uteområde mellom hus.


Frimerkemaskin,  snopt..
(ja, om du har mynter da)

Etter turen er over, er det på tide med middag.
Kjøpesenteret ligger jo like ved,
så det blir orange chicken i dag også.


Har en stor forretning rett over gata der jeg bor,
som reklamerer med musikk.

Har gått hele dagen og nynnet på en sang av John Mayer,
som jeg ikke vet hva heter,  men jeg vil gjerne ha tak i den,
Kanskje det er her jeg skal gjøre dagens scoop ?

Oi oi oi oi
Her var det musikk og filmer i alle varianter,
Nyankommet,  gammelt,  brukt..
Vinylplater til og med. 
Og en hel vegg med ulike T skjorter.
Og jammen gjorde jeg ikke ikke mindre enn 4 scoop,
fikk tak i sangen til John Mayer (Perfektly lonely),
samt Norah Jones til 18 kroner,
Shania Twain til 18 kroner og sist men ikke minst
en gammel Aretha Franklin til 36 kroner.
Nå har jeg bilmusikk,  jippi..
Så har jeg også spilt musikk i hele kveld,
veldig fornøyd.
Så man skal ikke skunse av lykkekaker nei..


Helga er over, og i morgen er det gått 2 måneder siden jeg kom hit,
og det er bare 1 måned igjen til mine kjæreste kommer...
Og alt som jeg skulle gjøre mens jeg var her,
det er blitt dårlig med tid til det.
Har flere uleste bøker, og kryssordene ligger urørt.
Tar det som et godt tegn !

3 kommentarer:

  1. Det var godt å se deg, litt vanskeig å snakke for en mor så tenker og savner deg.Må bare tenke at du har det fint å får oppleve mye. Stor klem

    SvarSlett
  2. Deinn platesjappa må vi innom :-)
    Godt at du fikk fiksa på tattoen også. Her e det begynt å sny igjen. Trudd vi va ferdi med det nu, men....
    Og så reis guttan i dag. Det blir trist. Det har vært så fint å ha de her i nån daga. Sivert fer på konfirmasjonsleir, så det blir berre æ å prinsessa igjen i huset.

    SvarSlett
  3. Hege; Skulle såå gjerne vært sammen med dæ på disse ekskusjonene. Tror vi skulle ha moill kosa oss. Bra at du har nåkka å fylle helgan med - og plutselig e du hjemme

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.