19 mars Kino i Morgan Hill


Det regner og det regner i California.
Fredags ettermiddag ble benyttet til trening, 
matinnkjøp og jakt på en butikk med vinterklær.
Den fant jeg også, så nå er adressen lagret i Becky,
om det skulle bli aktuelt å handle vinterklær når mine kjæreste ankommer.
Mye bra turklær der også, til 1/3 av norsk pris,
skulle hatt mulighet til å handle uten å tenkt på bagasjebegrensninger,
(og økonomiske begrensninger !)

Lørdagen fortsetter med samme vær.
Drar på Zumba hos min favorittinstruktør Miguel,
som har en gjesteinstruktør fra Los Angeles med seg, han Chris.
Og det sier jeg bare, Shakira, gå og vogg, dine hoftebevelser
er ingenting i forhold til denne karen.
Har ikke sett maken, og vi hadde bl.a "samba-street-battle"
En time jeg vil huske lenge,  kjemepeartig.

Etter time ser jeg at jeg har fått melding fra Shellie,
om jeg vil gå på kino sammen med dem i Morgan Hill.
Må være der om 3 kvarter,
må dusje, ta ut penger, fylle bensin, og kjøre en halv time,
jo, det tror jeg skal gå akkurat.



Og akkurat er ordet,  etter at Becky har informert meg om at
jeg har "reached my destination" utenfor en liten kirke på et jorde,
og Ron må guide meg frem via telefon,
ankommer jeg 1 minutt før kinoen begynner,
altså 15 minutter senere enn avtalt.
Shellie har kjøpt popcorn, Ron billetter,
så det er bare å løpe inn.
Puhhh,  få roet nervene, og se film.
Hvilken film skal vi se ?


Adjustment bureu,  med Matt Damon.
Litt Bournefilm-lik,  og jeg syns den var spennende og bra.
Man må bare  ha et åpent sinn, å evne å tenke utenfor "boksen"

Etter kinoen er det tid for en matbit,
Ron viser vei,
det er bare å "follow that car".


Det blir ikke Panda express i dag.


Eller Chipotle, som har kjempegod
meksikansk mat.


Det blir Marie Callender's.
En kjede over hele USA,
kjent for sine paier.


De har vertfall fristende kaker,
størrelsen på "Maryland kaken" er på høyde
med en asjett.


Her er mitt trivelige selskap,
Ron og Shellie.


Vi bestiller alle sammen kyllingpai med salat.


Og til dessert en bananpai.


Nyyyydeli god mat, og en trivelig stund.
På menyer her har de jo påført antall kalorier pr rett,
så nå trenger jeg ikke spise mer før på onsdag,
dette måltidet dekker behovet !

Ble mye snakk om familie og familierelasjoner,
og ei mamma i USA tenker akkurat som ei mamma i Norge!
Jeg er glad jeg ble kjent med Ron og Shellie,
veldig godhjertede mennesker, og morsomme å tilbringe
tid sammen med.

På tur hjem kjører jeg gjennom denne gata,
nesten som snø på trærne,
men det er vel heller et tegn på at
våren melder sin ankomst.




Det som er igjen av lørdagen tilbringens sammen
med Brad Pitt og Cate Blanchett (Benjamin Button).
Jeg sjekker hjemmesiden til Sharks, og jeg kan ta kveld
i visshet om at de leder serien, siden de vant 5-3 i dagens kamp.

2 kommentarer:

  1. Blir bare mere og mere overasket vor mye du opplever. Gler meg med deg, men mest gler jeg meg til du kommer heim. Klem

    SvarSlett
  2. Hei mamma, glermeg først å fremt til å få besøk her nede, samt 1 måned til med mange opplevelser, så skal jeg hjemover, blir godt det også...håper alt vel med deg , og hils mormor fra meg ..Klem

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.