4 mars Andersson drilling og helg..

Fredagen er kommet og været
er slett ikke så ille som meldt.
Oppholdsver og bra temperatur.

I dag er det leveranse av stendere til byggeplassen.
Disse blir merket med farger.
Trodde først det var et merke på hvilke stendere
som skulle i hvilke vegger,  men fargen
angir tykkelsen på stålet i stenderen.

I det jeg står å venter på at drillingen
til Anderson skal fortsette, får jeg meg nesten en dusj..
Plassen vannes med jevne mellomrom,
støv skal ikke forekomme.
Å skifte filterne på sykehuset koster
21.000 dollar (126.000 kroner) ,
og denne regningen ønsker ingen å få..

Noen hull ble ferdig drillet i går,
her føres armeringsjern med prøverør og
stålstang for testing ned i hullet.






 
Coleen kommer springende med vogna si,
og henter ut betong som skal benyttes i hullet.
Det tas 3 prøver av betongen for hvert hull.
Disse prøvene utføres det tester på
etter 7, 10 og 28 dager.
På denne måte dokumenteres det
at betongkvaliteten er god nok.
Hva de gjør om noe skulle vise seg å
ikke være innenfor kravet etter 21 dager,
ja det må jeg jo spørre om.
Kan ikke se for meg at de skal ta opp en 35 meter
lang betongsøyle nede i bakken, men hvem vet..
Mulig de må gjøre supplerende tiltak.
(Har undersøkt, da må de vente enda lengre før arbeidet kan
fortsette, betongen vil med tiden oppnå
rett styrke.)

Husker faktisk at vi drev å målte
synk på betongen slik på skolen
for 20 år  ,  jeg mener 15 år siden...kremt

Slik ser toppen ut når
armeringsjern og betongen er på plass.

Her er verktøyet som ble
brukt til å drille hullet.


Så blir det endelig helg,
og vi er klar for nye opplevelser.

Tina kommer og er sammen med oss,
og vi starter kvelden med
å kjøre til Santa Cruz.
Dessverre for sent til solnedgangen denne gangen,
men vi fikk sett og hørt havet,
og ikke minst kjent deilig sjøluft.
Vi kjøper is, fyller bensin, og tar på retur til Campbell.

Vi har jo en vinbar i nærmeste bygget,
den skal vi prøve ut.
Vin i glassene :-)
Ost og kjeks på bordet.

Det ble en trivelig kveld,
og vi lærte mye om USA av Tina den kvelden.
Jo mer jeg lærer om USA, jo mer glad blir jeg i Norge.

Men det tar på å være sportsidiot i et land med
en slik tidsforskjell, så å si at det ble natt før vi var hjemme,
er vel å ta litt hardt i.
Men ny rekord ble det, klokka ble over 11 før vi var i seng.

Og i morgen skal vi jo til San Fransisco....

1 kommentar:

  1. Ser ut som at dokker har hatt det bra. Kor trivelig at du tok me dæ Tina :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.