Zumba, the american way...

Dagens mål var å få trent igjen.
Bare 4 minutters kjøring fra hybelen ligger
et 24 hours fitness senter.
Og der er jeg nå medlem !
En skikkelig trivelig kar ved navn Jeff, 
hadde meg med på omvisning,
og jammen er det  stort.
Har bl.a en fullsize basketbane,
og svømmebasseng , jacuzzi, sauna og tyrkisk bad.
Men, overraskende nok,  bare 1 treningssal til saltimer.
Og ikke kan man registrere seg på nett,
man må møte opp 1 time før,
bruke fingeravtrykkmaskin og en 10 sifret (!) kode,
og så skrive seg opp på ei liste.

Jeg fikk være med på Zumba med Miguel fra Oakland,
som riktignok skulle være veldig dyktig.
Tjaaaa,  syns de er like flink, om ikke bedre på
Friskhuset i Bodø.
Forskjellen var nok tempoet, det var veldig høyt hele tiden,
og det at han ikke benyttet mikrofon.
Var vanskelig å se han,  var nok 50-60 personer i salen,
alle nasjonaliteter, begge kjønn, alle størrelser
og alle samfunnsklasser.
Men bare ett lyshåret hode da :-)

Og jammen ble jeg svett,
det var kjempegodt å få trent igjen.

Prisen for medlemsskap for 3 måneder,
240 kroner i måneden..
 Ikke ille, kan jo  tross alt trene 24 timer i døgnet....


Dette bildet tok jeg på tur fra treningssenteret.
Blir ikke min vanlige vei hjem, 
hadde (selvfølglig) tatt feil i krysset forut av dette.

Så var det bare å finne et brød, 
er jo litt å velge i.
Men utvalget av grovbrød er minimalt.



Søndagsmiddagen blir nok svenske kjøttboller.
Blir nok helt sikkert ikke så gode som mamma sine,
men de gjør nok nytten.
Utvalget av ferdige middager til micro er enormt,
og det passer meg egentlig veldig fint.
Har ikke stekeovn,  riktignok 2 stekeplater,
men ingen kasseroller...
Så det blir nok endel av disse.

Har allerede en liten favoritt,
orange chicken,  mmmhmmmm,
nydelig :-)

Dagene går fort, det er jo mange hjemme som
er oppe natterstid, som jeg kan chatte med.
Har jo TV,  og av og til er det jo en
film jeg kan se på.
Friends går også her enda.
Men de fleste kanaler er nyheter og vær,
eller amerikansk fotball og basket.
Og så reklame da,  hvert 4 minutt føles det som.


7 kommentarer:

  1. Kor rart at det vart orange chicken som falt mest i smak. Din lille sursøting :-)
    Fatta ikkje at ikkje amerikaneran har ordentlig brød? Det kan ikkje ha vorr mange bakere det borte som har vært i Norge og smakt på våres goe brød ...

    SvarSlett
  2. Sender over varme brødtaker og gomme. Klem

    SvarSlett
  3. Hei lille venn <3 Har akkurat læst gjennom alle dagan dine og d e faktisk som å læse ei god bok...spennanes førr kvær dag , i allefall førr oss...Du får ha en nydelig søndag og prøv å få nok søvn..D e viktig d. Klem e sendt

    SvarSlett
  4. Et godt norsk heimlaga brød, me mamma sin gomme, ja det hadd vorr nokka.Men det e ju godt å ha nokka å gled sæ tell :-)
    Mina, søvnsystemet e på steill, søv stort sett fra halv 10 tell halv 6 nu. Det e berre nån få nye lyda å venn sæ tell, så klar æ nok å sov sammenhenganes å. Bedre og bedre natt førr natt, bedre og bedre natt førr natt..

    SvarSlett
  5. Hei på deg :-) Så bra at du får trent, sjøl om det ikke e like bra som hjemme i Bodø :-)

    Grovbrød, brunost og melk..det huske æ at æ bestilte da æ kom hjem fra språkreise i England. Rart at det e det man savne mest, men... det e jo godt da :-)

    Her e det full fart med ski og vinter enda. I dag har vi vært på Km i +2 grader og sol. Det va nestes som påske. Fantastisk det og :-)

    Kos dæ videre!!!

    Klem fra mæ :-)

    SvarSlett
  6. Hege:
    Kor bra at du får trent. Har vært på Friskhuset ca 3 x pr uke, men det e ikke set samme uten dæ ved min side. Må liksom mote mæ opp sjøl og d e ikke alltid like lett
    Savne dæ, søta! Kos dæ!

    SvarSlett
  7. Savna dokker å, og det bi nok bedre på treninga her og, berre æ bi litt flenkar å følg på alle trinnan..

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.