En ny lørdag i San Jose

Dagen startet med Zumba, og det var kanonarti !!
Samme programmet som sist lørdag, men nå husket jeg litt,
og klarte å henge mye mer med.
Vi var over 80 ! stykker i salen.


Når treninga var unnagjort,
 tenkte jeg å dra ned til et kjøpesenter
noen på jobben hadde anbefalt.
Et trygt område å gå å se seg rundt.
Og jammen kjører jeg ikke forbi ebay.

 De fortalt jo på jobben at hovedkontoret var plassert
her i San Jose,
og nå vet jeg hvor.
I North First Street, altså samme gate som jeg bor i.



Så kom jeg da til dette kjøpesenteret.
Eller senter og senter,  "shoppingtown",  sier jo det meste.
Så gjelder å huske hvor man parkerer,
og man blir flinkere og flinkere til akkurat dette,
hvis man har gått rundt å lett noen ganger.....


Oversikt over hvor du er,  står heldigvis overalt.
Hadde problemer med å komme meg ut fra
den første butikken Macy's, er jo enorm.
Og jammen har ikke han Hansen slått seg opp på
komfortable sko.



Og hva skuer mitt øye,
en Disney butikk !
Jeg aner muligheten til å få tak i Minnie Mus hode
til bilantennen, som nok et "våpen" for
å minske "lete etter rett bil"-tiden.
Men dessverre,  de hadde ikke...
Men Frida, de hadde mange Disney kosedyr...


I tillegg så jeg noe ganske uvanlig også,
utstillingsdokker som var i ganske normal størrelse.
Det er ikke lov (selvfølgelig) å ta bilder...


Når jeg kjører derifra,  kommer jeg nok engang inn i en ny bydel.
Virker som om denne byen består av mange byer.
Gata er veldig slik jeg hadde tenkt meg på forhånd,
men akkurat slike palmer i midten.




Og steike kor æ skvatt !
Trodde jammen en hest sto i gata,
men den var heldigvis bare en del av
Winshester Western Wear sin reklame.




Tror faktisk jeg havnet i det området som hadde samlet
alle som selger biler i San Jose.
Det var bilbutikk etter bilbutikk nedover gata.
Og hvor mange bilder de solgte,
hadde kanskje en sammenheng med
 hvor mye glitterband og skilt de hadde ?


Etter en stund i "bilselger-gata" nærmet jeg meg
tydeligvis et sentrum igjen.
Alle bilder er tatt samtidig som jeg kjører bil, og
lytter til Becky på hvor jeg skal kjøre.
Ingenting i veien med simultankapasiteten i vertfall.

Min kollega fortalte meg om et sted jeg kunne kjøpe pepperspray.
Ikke at jeg tror jeg trenger det,
men det gir joen ekstra sikkerhetfølelse,
om jeg skulle komme opp i en situasjon
jeg føler meg utrygg i.

Men det som gjorde dagen, var at jeg måtte vise legitimasjon
for å kjøpe dette, og da jeg spurte om hvorfor,
var svaret at han måtte være sikker på at
jeg var over 18 år ???
Jeg velger å tolke det som om han var veldigi tvil,
og tror overhode ikke det var fordi at han har en regel som sier
han gjøre dette uansett.


En liten snerten sak, skal nok få ligge i veska.
15 dollar (90 kroner),  ikke dyrt heller.

Så var det å dra innom Walmart, og handle mat,
så nå er kjøleskapet fylt opp med ferdigmiddag for neste uke.

Og jammen er ikke kjenfolkt våken i Norge enda når jeg ankommer hybelen,
så jeg får chattet
litt på facebook også.
Og vips,  litt TV titting, så er jammen denne dagen også gått.

Ny dag , med nye opplevelser venter i morgen :-)

7 kommentarer:

  1. Kor flenk du e å fart rundt helt alene. Æ må berre sei at æ e imponert. Å æ gler mæ nu litt på dine vegne at du snart får besøk. Håpa nu inderlig at peppersprayen forblir i veska de resten av oppholdet :-)

    SvarSlett
  2. Æ håp nu så innderli at ho ikkje hadd tænkt å bruk pepparsprayen på mæ...
    Du, deinn der Wet-nattklubben... kuinn d vær nåkka,ja??
    Nu har æ pakka 1.gång... D blei så mykje at æ må nok ta d en gång te i morra. Å så e d ti førr å far. JIPPPPPIIII!!! Kirsti.

    SvarSlett
  3. Glad du tar mange bilda, artig å se :)
    Kjenn at æ savna å spis chicken orange ...

    SvarSlett
  4. Godt å ha den i beredskap Kirsti, om du sku skap dæ heilt tuillat... nei deinn bi ikkje brukt på dæ, 100 % garanti !

    Frida, du ska få spis så masse orange chicken du berre klar, når du endelig kjæm... klem fra mamsen

    SvarSlett
  5. Plutselig va det blitt kveld, kosa meg masse med bloggen din.

    Go natt klem fra Tana

    SvarSlett
  6. mange kule butikka ser æ, ser ut som du har det bra der borte, gleda mæ til æ kommer

    SvarSlett
  7. Ja Sivert, her e veldig mange kule butikka. Æ gler mæ veldig masse masse tell du kjæm...

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.