Bakgrunn for reisa

Dette er en blogg fra min reise til San Jose vinter/vår 2011.
Her skal jeg være i 3 måneder, og arbeide på et Skanska prosjekt.
Dette er et tilbud ansatte i Skanska kan søke på,
(utplassering i et annet land),
og i 2011 er jeg den heldige som får reise for Skanska Norge.


Fil:CAMap-doton-San Jose.png

San Jose er ein by i delstaten California. Han er òg hovudsete for fylket Santa Clara. San Jose er ein av dei største byane i delstaten. Med eit folketal over 900 000 han er den tredje største byen i California og den tiende største i USA.
Byen ligg i den San Francisco Bay regionen, omtrent 63 km søraust for San Francisco


Fredag 14 januar tar jeg farvel med et vinterlig Bodø, 
med kursen for California.
Overnatting i Oslo,  og avgang videre kl 06.15 via Frankfurt til San Fransisco.
Flyet ble såpass forsinket ut fra Oslo, at det ble kort tid i Frankfurt, så jeg måtte løpe for å rekke avgangen.
På flyet til San Fransisco fikk jeg tid til å få ned pulsen igjen,  11,5 timer flytid.
Jeg stilt klokka tilbake 9 timer,  og landet i San Fransisco kl 13.00 amerkansk tid.
Så var det å finne leiebilen, og få kjørt til San Jose.



Dette er da mitt kjøretøy de neste tre månedene,  veeeeldig fornøyd.
Må bare bli litt bedre kjent med alle knappene,  og så er det å håpa på fine dager, slik at soltaket
kommer til sin rett. ( Ikkje sainnt Kirsti..)


Inne på parkeringsområdet fant ikke GPS'n (heretter kalt Becky) satelitter, så jeg måtte jo bare kjøre etter skiltene tenkte jeg.
For en person som ikke er helt oppegående på høyre og venstre, sier det seg selv at det lett kan bli spennende. Og det ble det,  da Becky endelig gav lyd fra seg, skjønte jeg at jeg var på vei til San Fransisco og ikke San Jose. men ved å følge hennes instruksjoner, kom jeg meg på rett vei,  og var fremme på hybelen rundt 16,00.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.