Første uka gått allerede. .


På grunn av mine mange uoverensstemmelser
med Becky (GPS'n min),
har det jo gått endel bensin.
Da vi var i USA i sommer,
betalte vi alltid på forhånd.
Men med en slik maskin må
det vel la seg gjøre å bruke kort !
Vi er jo i 2011,  tross alt.
Jepp,  kort lar seg benytte...
men hvordan ?

Alt går veldig fint inntil jeg
skal trykke inn min 5 sifrede kode.
5 siffer ?
Det viser deg da, at man må ha et bensinkort!
ååååjaaa,  du tar den !
Dette kunne da den
hjelpsomme gutten som arbeidet på
stasjonen informere meg om.
Pris for bensinen,
25 dollar for 3/4 tank.
150 kroner for 3/4 tank.
Skulle gi sånn cirka
200 krona for full tank,
ohhh je,  mye billigere enn i Norge.
(Og takk for det !)



Med full tank på bilen, 
var det bare å ta veien til hybelen.
Tar en runde rundt huset i godværet.
Her er inngangsdøra på hjørnet,
så slipper jeg å gå
gjennom hele bygget for å komme meg ut.
Oppdaget etter 3 dager her !
(Tatt fra parkeringsplassen)


 
For å få vasket klær, er det et vaskerom i etasjen.

 2 dollar pr maskin ( ca 12 kroner)

To hyggelige karer fra Sri Lanka,
som også hadde noe klær å vaske,
ga meg en rask instruksjon på
hvordan dette skulle gjøres.
(Når jeg hører deres engelske uttale,
sender jeg en takknemlig tanke
 til det norske skoleverket.)

Og har man ikke småpenger,
putter man bare sedler i denne maskinen,
og "ombestemmer" seg,
da kommer pengene tilbake som mynter..
Veldig kjekt å motta slike tips.
(For etter å ha puttet på det jeg hadde,
oppdaget jeg jo selvfølgelig at jeg mangler 2 mynter...)



Samtidig kan det jo være greit med en liten kiosk på vaskerommet :-)
Om man velger å vente på klærne de 28 minuttene vasken tar.
Jeg lar tvilen komme "tiltalte" til gode,
og går tilbake til hybelen og venter der.
(I motsetning til de to andre)
Og jammen gikk det bra,  alle klærne var der,
da jeg kom tilbake,  etter 45 minutter  (kremt..)



Avslutter dagens blogg med et bilde av TB testen.
Som bilde forhåpentligvis viser,
er reaksjonen blitt mye mindre.
Den er kun som et lite brannsår nå,
og klør ikke lenger.
Men jeg skal nå uansett treffe Mittal,
min indiske "fastlege" onsdag,

Utrolig å tenke på at det er gått en hel uke allerede,
går alle ukene like fort,
da er jeg jo straks på tur hjem igjen...

2 kommentarer:

  1. Hehe. Det va jo på grunn av den koden der at vi bestandig måtte forhåndsbetale i Florida :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.