Ja, hvem skulle tro det ?

Dessverre så var jeg batteritomt på kameraet i dag,
så derfor blir det lite bilder i dag.

Men rundt lunsjtider var tiden kommet
for å dra ned på helsesenteret igjen,
for å få "dommen".
Når mine kollegaer roper over seg
av forbauselse over reaksjonen på armen,
ja da er det ikke helt fritt for
at man blir en smule nervøs.

Jim kom med kartet jeg kunne kjøre etter,
je rait !
Hvis jeg hadde kjørt etter dette kartet,
hadde jeg nok vært ute i trafikken enda.
Nei, her får Becky ta styringen.
 Når det endelig blir min tur på helsesenteret,
og jeg tar fram armen,
er reaksjonen til sykepleieren;
Oh, my god !
Let me get the doctor...


Doktoren viser seg å være en kjempehyggelig
ung dame fra India.
Hennes reaksjon er som følger;
Whaow,  that's really huge.
Her må vi ta røngten.

Etter enda litt venting,
kommer en trivelig kar fra Trinidad og
tar meg med til røngen av lungene.
Han forteller at han akkurat har lest
at folk i Norge er de mest lykkelige i verden.
Rart å være på en helsestasjon i San Jose,
og få ny informasjon om Norge fra en fra Trinidad.


Heldigvis viser røntgen at jeg ikke har sykdommen i lungene,
og som det står på siste linja,
OK to work .
Det hadde jammen vært noe, at jeg hadde blitt hjemsendt
etter 1 uke pga tuberkolose.
Mittal, som doktoren heter, har satt meg opp
til ny time på onsdag, hun vil være min
private lege så lenge jeg er her.
"jeg kan være den personen som bryr seg spesielt om deg,
siden du ikke har familie her"
Snille Mittal.

Såå,  enden på visa,
jeg skal behandles for eventuelle fremtidige utbrudd,
en behandling på 9 måneder.

Så man kan trygt si at denne dagen
har vært overraskende.

Etter arbeidstid ga jeg Becky beskjed om at jeg ville
innom et kjøpesenter på tur hjem.
Og hun viser meg til The Great Mall.
Jeg hadde tenkt å handle litt mat,  men dette var et
kjempestort kjøpesenter (en outlet), 
med alle kjente merker.
Visstnok det største i nord-California, med 185 butikker.

Ja, ja godt å vite,  når jeg får Kirsti (om 2 uker),
og Nina og Synnøve (om 6-7 uker) på besøk.
Her skal vi nok klare å få tiden
(og vistittkortet) til å gå :-)

Selv endte jeg opp med solbriller og 15 kleshengere.
Ikke akkurat et scuup,
var nok sulten som satte meg ut av spill :-)

8 kommentarer:

  1. Litt overaskelser får du, men det er jo godt at du blir sjekket grundig. Du får se veldig mye av alt der borte. Ha det bra pia mi. Mamma

    SvarSlett
  2. Godt at nån ser etter dæ :-)

    SvarSlett
  3. Ja, mamma, vi har det nå med å gjerne bli kjent med helsevesenet i de land vi har reist til. Hevelsen og kløen er nesten helt borte nå, det er igjen ser ut som et lite brannsår. Men det går jo rette veien.

    SvarSlett
  4. Stakkars søte, Sissel! Bra at det e nån som tar vare på dæ og at det finnes kjøpesenter i ordentlig størrelse....

    SvarSlett
  5. Søte du! Den forrige mld va fra mæ. Glemte å skrive navnet mitt. Får være "anonym" her.
    Hege

    SvarSlett
  6. Sjå der ja Hege, du fikk det tell! Velkommen som kommentator.

    SvarSlett
  7. Syns du har gjort et godt kj;p, planlegging kalles det for, med tanke p at det blir flere butikker etterhvert

    Ann Merethe

    Ps. f[r ikke til med tegn og ; og [, smilemunn osv....

    SvarSlett
  8. Hei Ann Merethe, man kan si jeg tok det igjen like etterpå, he he..syns du er flink , jeg. Ikke alle som får til å legge inn kommentar.

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.