Endelig ut på byggeplassen. . .

Her tilbringer jeg min arbeidsdag.
Hele kvartalet er sykehusområde.


Var nesten nødt til å øke størrelsen litt på bilde,
så det ikke skulle bli så smått.
Byggeplassen er ca midt i bildet og litt opp,
man kan se et område som er ubebygd.
Brakkeriggen er til venstre og litt ned for midten,
en kvadratisk grå  liten bygning.
Bygg nr 3 fra gata og opp.




Et lite bilde av bakken,
ikke akkurat hva men er vant med på tjukkeste vinteren.



Byggeplassgjerdet.
Tidskrevende og dyrt vil jeg tro,
men det var gjort spesielt for dette prosjektet,
da 1 etasje av bygningen bak er i full drift.

Her er jeg i ett av de mange tekniske rommene,
og her er bevis på at de beste òg kan gjøre feil.
Stålkonstruksjonen er oppført etter rørene,
for det viste seg at han som hadde beregnet
tyngden av rørene, hadde glemt at de skulle fylles med vann...
Ooooopps,  fort gjort...


Her står jeg i den fremtidige korridoren, 
hvor det blir behandlingsrom på begge sider..
Jammen var det ryddig og rent , ja..



På veggene kunne jeg se wirere som gikk ut til
lysarmaturene,  fra flere sider.
Dette var for å lysene skulle holde seg på plass
når et jordskjelv kom.



Brannisoleringen ble sprayet på stålet,
og det var krav til sprinkling både over
og under himlingen.



Det vi ser her er ikke tørkesjåen,
men faktisk helikopterlandningsplassen.
Syns den så utrolig liten ut,  men men...


Måtte bare ta bilde av Evan sin bil, 
syns den er litt stilig :-)

Og i morgen er det kontroll av TB testen, og helg . . .

6 kommentarer:

  1. Det va en fin runde av arbeidsplassen :-) Blir arti å sjå bilda oppe fra åsen der.

    SvarSlett
  2. Du må nu ikke tulle deg bort. Veldig artig å se litt av den store verden. Ha en fin dag pia mi mamma

    SvarSlett
  3. KJÆMPEBRA,GØY OG SJÅ KA DU JOBBA MED DER I STORBYEN.GOD HELG. hilsen jim og sonja

    SvarSlett
  4. Det går jo riktig så bra :) artig å sjå.
    God helg og storklem fra mæ.

    SvarSlett
  5. Takk Tove, god helg tell dæ og dine med ..

    SvarSlett
  6. May Liss sei:
    fantatisk arti blogg Sissel, det e så utruli spennanes å læs ka du styra me der borte. Kos dæ å ta vare på dæ sjøl,O)May Liss

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.