Bybilder

Så var dagen kommet for
min tur til legen for å følge opp
den positive TB testen.
Sola skinner og det er nok rundt 20 grader.
Når jeg kjører til jobb er varmeapperatet på fullt,
for å få det varmt.
Når jeg kjører hjem derimot, er det på fullt,
for å få det kaldt.
Kan være 15 grader forskjell.

Da jeg kom frem til rett adresse,
var det som å komme til en campingplass.
Hvor hver leilighet tilhørte
en eller annen spesiallist.

  Da var det bare å finne rett dør da.

Fant den også til slutt,  og fikk ei bok med papirer å fylle ut.
Måtte gi tillatelse til det meste. Satt en god stund og ventet,
før jeg fikk informasjon om at min time ikke var registrert.
jeg viste kortet, og resepsjonisten beklaget så mye,
de skulle nok klare å presse meg inn mellom noen pasienter.

Dette passet frk Pettersen dårlig.
Så hun rett og slett bestemte seg , etter en stund til,
at hun ikke ønsket denne timen likevel.
Som legen hadde sagt på sjekken forrige uke,
var den jo ikke nødvendig,
var bare for sikkerhets skyld.
Så jeg droppet hele greia, kan jo ta kontakt
om jeg skulle bli syk.
Tenkte at det kanskje ikke er så lurt å ta medisin,
når du faktisk ikke er syk !
På turen tilbake, så jeg denne karen.
Her er mange glad bare de har en jobb,
og da er man ikke kravstor  på
hva arbeidsoppgavene er.


Fin vegg ?


 
Det har værmessig vært noen fine dager,
langt over normalen ifølge mine kollegaer.
Men etter hva værmeldingen sier,
går vi kaldere dager i møte.
Hybelen har heldigvis egen varmepumpe,
den bråker noe inn i hampen,
men det blir heldigvis varmt :-)
Tenk,  bare to dager til helg !
Her går det unna.......

Oj oj kor æ skvatt !
Noen snakker norsk her !
Har på Spotify, og plutselig kom en norsk reklame !
Reklame for Friskhuset !
Arti .
Ska ikkje mykje tell førr å gled
ei som er langt hjemmefra, ha ha...

5 kommentarer:

  1. Mye likt som sist vi var i USA, spennende.

    SvarSlett
  2. Ja, Frida mykje e det samme, sjøl om æ e på andre sia a lainnet nu. Men det e ikkje så varmt som det va i Florida.
    Gler mæ så tell dokker kjæm, berre 11 uke tell, i dag. (77 daga)

    SvarSlett
  3. så bra at det ikke e noe seriøst, men nu e det vell ikke lenge til du får norsk besøk e det?

    SvarSlett
  4. Hege:
    Tenker masse på deg, søta og det er veldig artig å følge med deg på bloggen din! Du e no bra flink! Miss you, darling! Måtte skrive det på engelsk i tilfelle du hadde glemt språket i "gamle landet".

    SvarSlett
  5. Hei Sivert, mamma e nok fresk som en fesk, så nu e det berre et lite merke på arma.
    Hege, savna dæ å, spesielt på treninga, trur ikkje der e nån der me vårres humor...kanskje en fordel førr de andre, men ikkje førr mæ....

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.