Første dagen, søndag...




Etter en merkelig natt,  med sovebolker på 3-4 timer, med mange nye lyder å venne seg til,
er jeg klar for dag nr 1.
Første prioritet er å få tak i mat,  så det er bare å benytte de tekniske hjelpemidler som finnes.
Først finne et supermarked på google maps i nærheten,  å gi legge inn adressen i Becky.
Å kjøre i 12 tia en søndag er jo himmelrik i forhold til en lørdags ettermiddag,  veldig lite biler .
Det forhindrer selvføgelig ikke unge lovende Pettersen fra å kjøre feil, men Becky holder heldigvis tråden,
Problemet er å klare å krysse alle 4-5 filene i tide, når man skal ut fra hovedveien..
Men det gikk bra, er tilbake på hybelen med dagens fangst.
Vann,  kaffe/filter,  oppvaskbørste/oppvaskmiddel, melk/frokostblanding,  2 micromiddager, brød/syltetøy,
og kjeks, ost og vin.  Og selvfølgelig vinglass, utvalget på kjøkkenet er veldig begrenset.




Her er min utsikt fra rommet,  ut til parkeringsplassen.
Har heldigvis rom i 2 etasje,  føles på en måte litt tryggere. Etter å ha kjørt gata opp og ned, ser jeg at dette området er noe "slitent", og de menneskene jeg har sett på veien, er ikke folk jeg ønsker å bli bedre kjent med, de ser noe sliten ut de også.
Tipper det er 50 rom på denne etasjen, og da brannalarmen gikk tidligere i dag(falsk alarm !) kom hodene ut fra alle rommene, Ut fra det kan jeg se at det er mange nasjonaliteter her,  kun mitt hode som hadde lyst hår .
 Men USA er jo et land med  mange nasjonaliteter, så de kan godt komme fra dette landet for alt jeg vet.
Familien rett over ganger er i vertfall amerikansk,  de er ikke helt enig for tiden, og da det er ganske lytt mellom rommene blir jeg tilhører til diskusjonene, enten jeg vil eller ikke..

7 kommentarer:

  1. Sjå der ja. Der va du igang me bloggen. Kjempebra. Hybeln ser jo ikkje så gal ut. Du ska sjå det blir bra :-)
    Det va ikkje heil lett å få lagt inn kommentar. Det ser ut som at man MÅ ha en google konto.

    SvarSlett
  2. Dettan så bra ut kjære Sissel Olga, syns du e kjæmpe tøff. Har stor respekt for deg DAME c",) Løkke t i jobben og møtet med nye kollegaer, regna med at de smelta når de får smake sjokoladen. Stoooor klem e herved sendt <3<3<3

    SvarSlett
  3. Kjempefin blogg! Gler mæ til meir :)

    SvarSlett
  4. Hei Sissel Olga - en super blogg! Det skal bli spennende å følge deg her.

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.