Besøk Down Town, TB test og litt shopping...


Onsdag, og andre arbeidsdag.
Etter en dag med mange møter og mye teori er jeg virkelig
lysten på å komme meg ut på byggeplassen.
Men så var det denne turberkolosetesten da,
den må jeg ha først.
Siden vi tross alt er på et sykehus, regner jeg med at det
er vel en smal sak å få unna.
Men nei,  her må man "down town" til et selskap
Skanska har avtale med om å ta slike tester.
Ja, ja,  må man så må man,
Becky er informert.
På tur nedover kjører jeg forbi denne bygningen.
Jeg er i Silicon Valley !



På venterommet kommer 3 av rørleggerne som var
på samme møte som meg igår,
så da hadde jeg noen å prate med.
Alle ble ropt inn ved fornavn, og vi var litt spente på
hvordan de ville uttale navnet mitt.
Pøøhh,  feigingene, de kjørte safe , "Pitersenn"
Jeg spurte om jeg kunne få ta bilde inne på klinikken,
men det var utelukket.
Selve testen går ut på at de nå har lagt en liten boble
med ett eller annet stoff under huden min,
og så må jeg tilbake etter 48 timer.
Da skal de lese av om jeg er ok eller ikke.




Jeg kjører opp 1 street, og kan nå se
et mye mer tydelig bypreg.
Mange butikker og fine bygninger.


I det det slår meg at jeg kjører faktisk opp
den gata jeg bor i,  skjønner jeg at Becky spiller meg et puss.
Dette er ikke veien til jobben, men veien til hybelen.
Det betyr igjen at det er strake veien rett down town,
greit å vite, da trikken går rett forbi bygningen jeg har hybelen i.

I det jeg klager min nød om at jeg ikke får gå
ut på byggeplassen til sikkerhetssjefen,
(en trivelig kar med navn Jim,)
sier han at han lover å ta meg med på en runde i morgen uansett.
Juhuuuu,  han har visstnok autoritet til å ta med folk på befaring.
Men jeg får kun ta bilde om folk er til lunsj, så vi får se hvordan det blir.

På grunn av den meget omtalte kleskoden,
ser jeg meg nødt til å handle litt klær.
Det er ikke tillatt med  3/4 bukse,  dongeri samt at
skjorter skal ha min 3/4 lange armer.
Tina, min private San Jose guide foreslår Kohl's.
Og jeg dit.
Og jeg er veldig fornøyd med resultatet,
9 plagg med snittpris 170 kroner !
Nå har jeg litt å velge i.
En utfordring er at det er så isende kaldt på morgenen
(det vil si 8-10 grader) og så blir det varmt iløpet av dagen.
Så å ha jakker for å kaste iløpet av dagen,
tenker jeg er en god ide:-)
Vegg i vegg med Kohl's var et mexikansk supermarked,
det måtte jeg jo sjekke ut.
Tok et bilde, men ut fra de blikkene jeg fikk,
vurderte jeg det dithen at det var best å la det bli med det.
Måtte bare ha bilde av at de faktisk selger kaktus
i grønnsaksavdelingen. (Litt til høyre i bildet)


Har ikke fått dette søvnmønsteret helt i orden enda,
men i dag er målet å være våken til halv 10.
Sovna halv 9 i går, og oppe igjen kl 04.00.
Ikke så bra, går ju minst 1 liter kaffe iløpet av en arbeidsdag.

Men i morgen er jeg nok litt lenger på veien mot et normalt sovemønster.
Har jo endelig fått AN på e-pages i orden, så nå kan jeg kose meg med å
lese om alt det spennende som skjer i Bodø City.

Jeg har omdefinert kommentardelen, slik at alle kan skrive kommentar,
man må bare markere seg selv som anonym.
Men husk å skriv hvem du er da   :-)

6 kommentarer:

  1. Det mexikanske supermarkedet så spennanes ut. Og nu fant æ endelig ut ka TB står førr. E de plaga me TB i USA? Ellers e det arti å vær me dæ på tur :-)

    SvarSlett
  2. Artig med en svipptur over there.. Har fulgt deg fra første dag. Lykke til, Sissel!

    SvarSlett
  3. Kjempe spennanes å følge med på bloggen din Sissel :) artige bilda og flotte beskrivelsa! glede mæ te å høre meire fra treningssentret, spesielt zumba i vann... kanskje nåkka vi må bynn med på friskhuset når du kjem heim igjen :)savne dæ på trening, og det e æ sekker på at ho Hege også gjør... :) Nyt oppholdet, e jo et eventyr :) klem Tina

    SvarSlett
  4. Trude her:

    Høres ut som du har det bra der nede :-) No har æ fått bloggen din inn på favoritta så da e det enkelt å droppe innom :-)

    Kos dæ masse og lær masse!! Det her blir bra, og det e jo egentlig bare bra at du ikke har nån å snakke norsk med. Da må du bryne dæ på engelsk. Du skal se du kommer hjem og snakke engelsk til han Finn. Eller amerikansk, da... E visst viktig å skille på det...

    Vi snakkes snuppa! Gla i dæ!

    SvarSlett
  5. Takk Trude, det verste e at æ igår tok mæ i å snakk engelsk når æ snakka me mæ sjøl i bilen, he he ..

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.