Santana road

En regntung søndag.


Etter en morsom trening er det klart for søndagsmiddag.
Countryrock potetmos og kyllingbryst kunne vel smake.
Det var faktisk veldig godt.
Etter middag var det tid for dessert.
Vår prosjektsekretær Tina,  skulle komme å ta meg med
ned til en ny "by i byen" som het Santana Road.
På parkeringsplassen så jeg dette skiltet,
jada,  innrømmer at jeg er litt opphengt i disse skilt-tekstene.
Tina mente at alle Star Trek entusiaster ville forstå dette skiltet.
Make it so !


Inngangen fra parkeringsplassen til Santana road.


En liten vinbar som hadde inngangsparti som en kirke.


Har var det de litt mer pengerike hadde sine leiligheter.
Stort sjakkspill.
Ungene hadde boblejakker på, ja,  ikke noe storvarme.


Et veldig fint område,  med mye blomster,
og mange folk å se på.
Her var det nok mange som benyttet søndagen til å tusle rundt,
og der var endel kvinner med utrolige høye hæler,
og dertil pitte små hunder i armkroken.


Måtte jo bare stikke innom H&M, og kjente faktisk igjen noen av klærne.
Prismessig var det det samme som i Norge,
muligens litt billigere.




Så kom vi til kakekafeen.
Mitt kakestykke,  jordbærkake.


Tina hadde jordebær og sjokoladekake.

Kakene smakte akkurat like godt som de så ut til å gjøre.
Prisen var 25 pr stk,  en velfortjent kostnad spør du meg.

Så måtte vi jo ha med et standard turistbilde.

Dørene inn til restaurantene var usedvanlig høy i området.

Man finner jo automater for mye og rart,
men dette tok kaka.
En automat med rensekrem for huden,
ja i tilfelle man får et akutt behov, regner jeg med.
Og på TV skjermen oppe til venstre var det Justin Bieber
som reklamerte for produktet.



På tur hjem kjørte vi uten GPS, Tina er jo lokalkjent,
men selv om hun har bodd her hele livet, er det områder hun ikke har besøkt.
Vi sjabbet nok litt vel mye i bilen,
slik at jeg tapte en beskjed om å ta til høyre,
men det er jo ingen fare når man faktisk blir opplyst at nå er det "The end" for denne veien.


Santana road var et veldig fint område å tusle rundt i,
med vinbarer,  skotske barer, sigarbarer (hvor du fikk røyke inne),
butikker av ulike slag, restauranter og utekafeer fra mange nasjoner,
og mange fine byggverk.
Apropos butikker, var innom en butikk som solgte kjøkkenting og tang,
og måtte jo bare ha disse pepperkakeformene.


Du ser vel hva dette er ?

Etter å ha slått ihjel noen timer nede i Santana road,
dro vi tilbake på hybelen.
Tina var på besøk til det var på tide å ta kveld.
veldig trivelig.
Det har vært en finfin søndag :-)

Og nå er det bare 3 dager til Kirsti kommer på besøk.

4 kommentarer:

  1. Pepperkakeformen er USA og en cowboyhatt. Jeg mente det var California, men Frida påstår hardnakket at det er USA. Må vel innrømme at jeg ikke vet helt hvordan omrisset av california ser ut.... enda :-)
    Det så veldig fint ut det området dokker har vært å tatt bilda.

    SvarSlett
  2. Flenke Frida, ja, det er USA og en cowboyhatt. Va et veldig fint område , trivdes der. Det e vest i byen, og e vesstnok veldig trygt område åsså.

    SvarSlett
  3. Hege: Blir nok gode kaker av de formene der. Gleder meg til å smake. God jul!

    SvarSlett
  4. Det ser ut som du har det bra, mye å oppleve og nye ting å se. Stor klem mamma

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.