Ny dag,  mandag 17 januar.

Martin Luther King sin bursdag, og derfor egentlig fridag.

Men jeg visste at det ville være noen få på arbeid, bl.a nysjefen Mike,
så da var det bare å  la Becky vise veg.


Som dere ser,  ikke mye sol å spore i dag,  veldig grått og vått.
men ikke verre enn at frk Pettersen har tatt på seg 3/4 buksa..
Tipper rundt 15 grader.

Etter at Becky hadde fortalt med at "You have reached your destination ",
jaha,   ikke mye Skanska å spore her.
Men etter å ha kjørt litt rundt inne på parkeringsplassen,  kom følgende opp:

Ha ! Jeg er i vertfall i rett område, men hvor er riggen ?


Der er den !  Jeg parkerer og går inn.
Der treffer jeg Mike, som er min ny sjef.
Veldig trivelig kar,  som også tar meg på runde rundt i riggen så jeg får hilse
på de som er på jobb selv om de egentlig har fri.
Teamet er egentlig på 11 stykker, og jeg som bare har kjøpt 7 gaver ?
Lurt at jeg dro i dag da ,  for da får de som er på jobb gaver.

Så skal heller alle få smake norsk sjokolade i morgen.

Greg,  som jeg skal dele kontor med er ikke på jobb, men de har satt inn en pult til meg.
Her skal jeg altså sitte de neste 3 månedene..
Akkurat rotet nok til at jeg kan trives.
Greg er egentlig irsk av opprinnelse,
og jeg registrerer at han har Man U kalender.
Hmmmm,  det var ikke så bra da, 
han er ifølge Mike veldig opptatt av engelsk fotball.
Jeg får skrive ut en stor Evertonplakat og henge opp.
Så hadde de gaver til meg:

Skanskaskjorte,  Skanskamappe,  Skanskapenn, og telefon.
En Blackberry Curve 8350i Smartphone.
Har aldri hørt om den .
Skal nok lære å bruke den etter hvert,  den får ligge på lading til i morgen,
så får jeg begynne å trykke da..

 
Var på  jobben 1 times tid, så var det klart for mål nr 2 for dagen.
Finne et treningssenter jeg hadde plukket ut i nærheten av hybelen.
Becky,  here we go...


Og ,  hokus pokus,  der var det.
Det største treningssenteret jeg noensinne har sett.
Spinningssalen er på størrelse med Mørkvedhallen, rundt 150 sykler.
De har Zumba i vann !  Det må ju prøves,  til helga kanskje....
Egentlig et helt meningsløst å kjøre dit,  er uansett avhengig av Becky for å finne fram neste gang,
men jeg får ju øvd på kjøring i storbyen.

Tja,  hva nå da ?  Dagen er jo enda ung ?
Jeg bestemmer meg for å dra til et kjent område.



Etter 10 minutters kjøring,  kommer skiltet opp.
Her kan jeg slå ihjel litt tid uten problemer.





Lyst på litt kake ?


Fikk nu shoppa litt.
Og da jeg forlot og ga penger til en som satt og samlet inn penger til de hjemløse,
svarer han med;
Takk, jeg ser Gud har vært snill med deg !  Måtte du aldri miste ditt gode smil.

Trivelig kar :-)

 
Det ble bl.a et ekstra teppe,
merkelig nok syns jeg det er for kaldt på natta.
Et laken til teppe,  nei det er ikke nok for en frosen nordmann.
Dessuten vil det nok komme til nytte uansett om ikke så lenge .-)
Brennevinssjappa 100 meter unna.
North Street er en veldig lang gate, med trikken gående
som et skille mellom kjøreretningene.
Så håper jeg mine nattevåkne naboer er mindre høylytte i natt,
slik at man kan få en god natt søvn.
Prisen for å bo her er  faktisk 2820 dollar pr mnd,  ca 16.000-17.000 ?
Helt horribelt.
Da jeg nevnte dette for Mike, sa han at jeg måtte være klar over
at San Jose er USA nest dyreste plass å bo (etter New York)
Det er i dette området, Silicon Valley,
at den teknologiske utviklingen er størst i verden !
Mr Facebock, Mr, Google og Mr, Yahoo
 bor vissnok rett i nærheten.
Ok, så lærte jeg noe i dag også :-)


8 kommentarer:

  1. Jøss? Har du fått en Blackberry? Det e jo favorittelefonen til alle kjendisene i USA :-) Godt å se at du e begynt å kom dæ rundt å bli kjent. Gler mæ veldig tel å kom over. Stort muss fra mæ tel tøffa mi :-)

    SvarSlett
  2. Føl at æ i lag med dæ Sissel!! Du e faktisk den tøffeste æ veit om for øyeblikket. <3 gler mæ til fortsettelsen

    Linda :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk Linda, godt å ha dæ med på "eventyret".. Sissel Olga

    SvarSlett
  4. Hei Sissel. Ser ut til at du er kommet godt i gang. Gleder meg til å se noen bilder fra Silicon Valley. Du vet at dette er teknologiens vugge. Da får du ha en god dag, natt, ettermiddag, eller hva det er der nede nå. Peise på....

    SvarSlett
  5. kjæmpebra blogg, ja du e tøff så fer å vasa alaina i storbyen, stå på.

    SvarSlett
  6. Æ gler mæ åsså tell nån gode bilda fra Silicon Valley... Ikkje nødvendigvis nåkka teknologi, og det træng slættes ikkje å vær uta de dærran Mr. IT-hot-shot'an du nævnt... Mæn om du tar me' dæ kameraet på træninga - sånn f.eks. i det dærran undervainns-Zumbaen - og får nån go'e close up av sjikkelig amerikansk silicon-utnøttelse (sånn heilt Texas) så ska æ vær førnøydd...
    Kos dæ dær borte - og jada - æ syns å du e' tøff!

    SvarSlett
  7. Artig det her Sissel, trenger ikke dra på ferie i år <3

    Ann-Merethe

    SvarSlett
  8. He he Ann Merethe, jo nå skal du reise laaaangt, og skrive blogg, så blir det min tur å være med deg på tur.. trivelig at du følger med meg ivertfall..

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.