Nest siste arbeidsuke

Ser ut til at vi skal få ok  vær mesteparten av denne uka,
og da går jo arbeidet fremover.
Har måles det opp,
for rørføringen til det nye bygget.



Massene tildekkes,
for  å begrense støv,  samt avrenning om det skulle det
skulle begynne å regne.
Men når det ikke regner, må vi vanne selv,
så det ikke støver.


Ingen tvil, her har sikkerhet en stor betydning.




Dette er da Coleen, som jeg er
blitt godt kjent med under mine runder på
byggeplassen.
Hun er byggherren sin representant og
følger med at alt utføres ihht til avtale,
samt tar de nødvendige tester som dokumentasjon.
Det viser seg at godeste Coleen er 1/4 norsk,
og en dag tar hun med seg slektsboka,
fra fjord til prairie...
 Fikk lese i den, og familien hennes kommer fra Arendalstraktene.
Veldig artig å lese en slik utvandrerhistorie.
Har også fått i hende et brev sendt til Norge i 1908,
skrevet på norsk, som jeg skal oversette for henne.
Kjempespennede og få litt innblikk i livet i USA
for norske utvandrere.
Neste uke skal Anderson drilling komme tilbake,
og da blir det drilling og støping av betongpæler,
da de testene som ble utført, viste seg å holde kravene.
Og i tillegg blir det min siste arbeidsuke,  utrolig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.