3 april søndag i Fresno

Søndag i Fresno,
 og ut å spise frokost når vertskapet våkner til liv,
3 timer etter morgenfuglen fra Norge.
Tok en skikkelig amerikansk frokost denne gangen,
og denne delen er jo ikke så ulik den norske,
men den andre delen av frokosten,
tykke blåbærpannekaker med krem og blåbær.
Igjen,  veldig godt, men muligens ikke så
sunt i lengden.

Mary kjører sin variant, 4 pannekaker og 2 baconskiver.
Med masse sirup på.

Vi drar ned til Fresno for å se en film,
og vandrer litt rundt.



Så sant,  så sant...
Ikke godt å si hva det er jeg snakker,
men innsatsen er vertfall upåklagelig.


Advarselen var dermed gitt til besøkende i butikken.

En butikk med litt av hvert av morosaker..

Så ble det tid for kino.


Vi gikk til Edwards,
og når du har kjøpt billett inn,
går du bare inn på den kinoen du ønsker.
Så Mary forteller at noen kjøper en billett,
og går fra film til film en hel dag.

  Premieren til piratene
 nærmer seg tydeligvis.



Og om helten Thor,
må jo bare være norskinspirert...


Du kan spille på spill mens du venter på
at filmen skal begynne..

Kinomat må man jo ha...

Vi så filmen Sourse Code med Jake Gyllenhaal,
merkelig, men ok film.

Etter filmen, benytter vi resten av den fine dagen
til å slappe av i hagen til Mary og Jim.
Tenk å bare gå ut i hagen å hente deg en sitron..
Dette skal bli store trær en dag.

Så er avskjedens time kommet, 
 klokka nærmer seg 18.00.

Tar farvel med Mary,  men vet heldigvis at
vi skal treffes igjen før jeg forlater landet.

Jim lar meg få kjøre Skanska trucken,
og det kunne jeg like !!
Jim var frampå ett par ganger å minnet meg på
om High Way Patrol, og størrelsen på bøtene.(I tettbygde strøk)
Samtidig som jeg fikk endel kommentarer på
for langsom fart på highwayen, nei,  det var ikke bare enkelt...
Men fram kom vi, like hele, både vi og bilen.

Og nå er det bare en eneste helg igjen her,
før mine kjæreste kommer..
gleder meg :-)

6 kommentarer:

  1. Da kan vi jo gå på premieren på Pirates of the caribien mens vi e der. Så kan du jo få slå laus på nån amerikanera under de mest spennende scenene :-) Nu gler vi oss meir og meir førr kvær dag. Det e berre ei lita uke igjen før vi e der :-) JIHAAA

    SvarSlett
  2. Premieren e ikkje før 7 mai, og då e vi førrhåpentligvis heime, så det må nok bi nån norske æ må slå laus på...pøhh... Gler mæ åsså.

    SvarSlett
  3. Artig blogg, - tror jeg har fått med alle innleggene. Du er tøff som tar storbyen alene!
    Misunner deg turen - særlig nå når du får famylien over. Kos dæ videre!!
    Marit

    SvarSlett
  4. Hei Marit, og takk for det. Storgleder meg til de kommer over, skal bli godt å få tid sammen igjen, og hva er bedre en å hoppe rett i en 10 dagers ferie :-) Men det er en fin tid i Norge og så, når det våres i bakkene, og blir småskover...

    SvarSlett
  5. Hei Sissel .Prøver igjen. Ikke bestandig våre kommentarer kommer frem her...;Men, iallefall, kor artig å følge dæ. Æ syns tiden har gått utrolig fort fra du dro,te du neste er hjemme igjen. Regna med at du også syns det. Har jo opplevd MYE. Unne dæ alt. Vi takka forressten ja takk til å komme i konfirmasjonen til Sivert.Gleda oss. Kos dæ videre, og spesiellt når familien kommer. Klem fra Lisbeth

    SvarSlett
  6. heia Lisbeth, ja tia har gått sinnsykt fort, tenk berre ei uke igjen nu. Har opplevd masse, og det meir ska det bi når mine kjæraste kjæm, og vi ska fart i 10 daga. Glad dokker kjæm i konfen, praktisk at det e lørdag, så dokker slepp å far rett i middagen.... klem klem

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.