02 april Big hat day in Clovis og Teppanyaki

Tidlig lørdags morgen i Fresno,
og Mary sin datter Tyler har tilbydd seg å gå morgentur
sammen med meg.
Så hun hadde klokka på ringing,
og klokka 07.00 var vi på tur !


Solen på tur å komme opp.
Tilbake til Mary og Jim sitt hus
etter 1 times tid på vandring.



Så står vertskapet opp, og det blir det tid for frokost,
som selvfølgelig ikke spises hjemme,
IHOP denne gangen.

.

Mye godt på menyen på dette stedet.
Mitt valg:
pannekaker med yoghurt og frukt.
Veldig godt, for meg er dette en dessert,
men her er det frokost.

Dagen tur hadde gitt meg en vannblemme på foten,
men heldigvis fins det råd.
Nye sko !
.
Så tenkt så gjort,  veldig fornøyd med mine nye
Mary-sko. (hun har nemlig akkurat like..)

Og blemma på venstrefoten får tilstrekkelig lufttilgang,
og ingen irriterende skostoff som trykker..



Vi er i nabobyen til Fresno,
Clovis.


En lang gate med salgsboder,  og masse folk.



Årsaken til denne dagen,
er å reklamere for rodeoen som skal være her 21 april,
så det sto endel cowgirls og solgte billetter.


Noen lever da opp til forventningene
om big hat day..


 
Så fikk jeg se Clovis mest kjente person,
 Ken Festus Curtis.
Ikke visste jeg at han var herifra.

Han levde fra 1916 til 1991.
Husker han såvidt fra TVserien Kruttrøyk,
hvor han spilte sammen med norskamerikaneren
James Arness,( Marshal Dillon.)



Det var mye å se på de ulike salgsbodene,
og ikke alt var en fryd for øyet.

Det gikk mye i dongeri.
Det krevdes litt viljestyrke til å motstå denne
fantastiske jakken med hestene på,  men jeg klarte det !


Og det er varmt i dag , 26 grader,
så da er det veldig godt med is.
Mary poserer :-)

Softis med jordbærsyltetøy og annet snadder og snaskens..
namm namm

Klokka 18.00 har vi avtalt å møte Ron og Shellie her.


Her sitter vi sultne og klare,
bare fotografen mangler.
Men som vanlig, en snill amerikaner tilbyr seg å ta bilde
så jeg får være med.


Så kom vår kokk, Ben, og starter med å steke risen.
Han leser nøye på lappen over hvem som skal ha hva.

Det ble en del spørsmål om mat fra Norge,
de hadde ikke hatt så mange norske gjester der.
Her er han igang med min fiskemat
Reker stekes.

Og litt show også,  steking av løk.

 Kjøttet kuttes og stekes.


Japansk variant av stekte potetstrimler,
nesten julestemning med det kruset...


Håper bare at Jim og Mary,  og Ron og Shellie kommer til Norge en gang,
så jeg kan få muligheten til å gi noe tilbake.
Fantastiske trivelige og gjestfrie mennesker,
og jeg føler meg heldig som
har blitt kjent med dem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.