Japansk hage

I dag her jeg lyst til å gjøre noe utendørs,
siden værgudene er så vennligsinnet.
Bestemmer for å dra til Saratoga igjen,
og besøke en japansk hage
Ved inngangen blir jeg som vanlig møtt
med alle advarslene, og jeg går inn,
på egen risiko.


Kommer først opp til et vann, med mange store
fargerike fisker.


 
Utsiktssted/ rasteplass.


De fleste besøkende var japanere,
og jeg fikk følelsen av å faktisk være i Japan.
Et utrolig vakkert og stille sted.
Kommentarer er overflødige,
og jeg kunne ikke gitt dere navnene på plantene uansett.





Et atelier sto opp i bakken.










Redwoodtre.
Stooort







kanskje faren Erlend,  ikke vet jeg...






















I et av husene sto det utstilt bilder av en del brudepar,
har full forståelse at en ønsker å ta bryllupsbildene her.





Fra dette huset hører jeg latter...


Og jeg dit,  bestiger den stilige trappa og går inn.




Jeg hadde jo ikke sett dette skiltet.

Jeg følte at jeg ikke kjente Isha godt nok til å bli,
så jeg var ikke usen om å snaske meg ut igjen.
Jeg bestemmer meg for å ta en kaffekopp i Saratoga,
og ta denne bydelen litt nærmere i øyensyn,
denne gangen i dagslys.




Stilig bilde.



Ved innkjørselen står denne portalen,
til ære for dem som kjempet for Gud ord.


Så vender jeg nesen bort fra Saratoga,
men tar en stikkvei.
Vi se litt på husene i dette området.


Alle disse husene sto i samme gata,
men kan vel si det var et område for folk
som tjener endel mer en folk flest.








Etter at jeg er kommet hjem,
får jeg en trivelig overraskelse,
Tina med sin sønn Jacob  (snart 2) kommer på besøk.

Vi tusler litt rundt i nabolaget,
før vi returnerer og tar knekken på den siste posen med grøt,
samtidig som vi følger med Sharks kampen på nettet.
(som de vant,  johooo)
Grøten falt ikke i smak hos unge Jacob,
men da ble det jo desto mer på meg :-)
Klokka var nesten halv 10 når de drar hjem,
og da er det jo leggetid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.