01 fredag Helg..og tur til Fresno..

Fredag 1 april, og nok en fin sommerdag.
Oppmerking har begynt,  her er bakken
tørr og slett, bare å "tegne" rett på.


Ikke langt fra ¨være basseng til bakken sprekker opp.




Tina er med meg på runden i dag,
hennes første runde siden jeg kom,
da jeg vanligvis låner hennes vernesko.

Og så fikk jeg jammen "diplom" i dag,
fra kurset om heteslagsforebygging.
Muligens ikke det mest aktuelle i Nord Norge,
men man vet aldri,  man har jo global oppvarming.


Etter arbeidstid er det avgåre til Fresno,
hvor både Jim og Ron har sine hjem.


Det er "bare"  å følge etter disse to Skanska bilene.

Morgen Hill er første stopp,
ligger på vei fra San Jose til Fresno.

Jim skal ha med seg sykkelen sin hjem til helga.

Jeg parkerer min bil i bobilparken,
og kjører med Jim til Fresno

Først stopper vi ved dette huset,
hvor vi henter Jim sin sønn John.


Og som på bestilling kom den lokale isbilen forbi,
dog ikke med "Norgerundt-sangen", men en annen melodi.
Det er hevet over enhver tvil,  den norske isbilmelodien er
mye bedre en den amerikanske.

Men smaken på isene er likeverdige.


Da vi kom til Fresno,
ventet Mary på oss med hjemmelaget tortillas.

Endelig en ganske normal fredag, 
god mat og et godt glass vin i godt selskap.
Og stupe trøtt og i seng før 11 :-)

1 kommentar:

  1. Du e virkelig glidd godt inn i miløet. Og så tar de så godt vare på dæ. Arti arti :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en kommentar til meg, så vet jeg du har vært her.